Ćwiczenia Na Plecy

Ćwiczenia na plecyĆwiczenia na plecy – mięśnie pleców to zaraz po nogach jedne z częściej zaniedbywanych grup mięśniowych. Czas to zmienić – przedstawiamy kilka przykładowych ćwiczeń na mięśnie pleców.

Mięśnie grzbietu są, według niektórych najważniejszą grupą dla naszego układu mięśniowego. Biorą udział we wszystkich czynnościach, jakie wykonujemy, szczególnie w pozycji stojącej. To one stabilizują naszą sylwetkę w pionie(wespół z mięśniami brzucha)chroniąc przy tym nasz kręgosłup. Mówi się, że kto ma silne plecy, ten jest silny ogólnie. Jest w tym sporo prawdy, właśnie ze względu na wszechstronne zaangażowanie tej grupy mięśni we wszystkich naszych czynnościach zarówno dnia codziennego, jak i treningowych. Wbrew pozorom trening mięśni grzbietu nie jest aż tak skomplikowany, jak sugerowałaby to ich budowa. Najważniejsze w ich rozwoju są ćwiczenia podstawowe- złożone.

Ćwiczenia na plecy – trening mięśni pleców:
1) Podciąganie na drążku podchwytem, nadchwytem, nadchwytem za kark (jest to ćwiczenie w którym ciężarem jest masa naszego ciała, jeżeli nie potrafimy się podciągnąć o własnych siłach to stawiamy przed sobą krzesło i minimalnie pomagamy sobie nogą, ale opuszczamy się o własnych siłach bardzo powoli
2) Przyciąganie drążka wyciągu górnego zza kark (ćwiczenie odwrotne do podciągania, zalecany tym dla których masa własnego ciała jest za duża)
3) Leżymy przodem na ławce poziomej, hantle trzymamy chwytem młotkowym unosimy wyprostowane ręce tak aby znalazły się powyżej tułowia
4) Lewą ręką opieramy się o ławkę poziomą, lewą noge mamy zgiętą na łąwce, prawą nogą opieramy się o ziemię, w prawej ręce trzymamy hantel, opuszczamy obciążone rękę max w dół, następnie unosimy do góry tak aby łokcie poruszały się jak najbliżej ciała oraz żeby w końcowej fazie znajdowały się powyżej tułowia
5) Stoimy przed wyciągiem górnym, drążek trzymamy nadchwytem, stoimy w wykroku(jedna noga wysunięta do przodu) i ściągamy drążek do dołu(do pasa)
6) Martwy ciąg

YouTube Preview Image